Een gewezen basketbalspeler raakt betrokken bij de verdwijning van enkele tienermeisjes.
Promise me
Harlan Coben
London: Orion, 2006
454 p.
0752879251 9780752879253

Aimee, de dochter van een vriendin van Myron Bolitar, verdwijnt nadat hij haar ’s nachts heeft afgezet. Hij had haar laten beloven hem te bellen als ze eens niet met een dronken bestuurder mee wilde, en haar beloofd dan niks tegen haar ouders te zeggen. Nu had ze daar gebruik van gemaakt. Myron wordt door de politie verdacht, en vervolgens ook door de vader van een ander verdwenen meisje, Katie, en die het ‘recht’ in eigen hand wil nemen. Onder druk van deze achtervolgers en gebonden door nog een belofte aan haar moeder, gaat Myron op onderzoek uit om Aimee thuis te brengen. Er blijken overeenkomsten te zijn in de verdwijningen van Aimee en Katie. Dit boek is het achtste in de Myron Bolitar reeks, een ex-basketbalspeler die sportmensen en acteurs vertegenwoordigt en altijd vreemde zaken tegenkomt die hij dan oplost samen met zijn collega’s en zijn vriend Win. Een spannend en goed verhaal, met onverwachte wendingen, droge humor, en genoeg persoonlijke elementen om de lezer bij het verh…Lees verder

Over Harlan Coben

CC BY 2.0 - Foto van/door Mark Coggins from San Francisco

Harlan Coben (Newark, New Jersey 4 januari 1962) is een Amerikaans auteur. Hij is de eerste auteur die alle grote Amerikaanse thrillerprijzen op zijn naam schreef. Zo won hij voor Fade Away zowel de Edgar Award als de Shamus Award en voor Deal Breaker de Anthony Award. Zijn thrillers zijn wereldwijde bestsellers.

Na zijn studie in Politieke Wetenschappen vond Coben een baan in de reisbranche, maar begon hij tevens te schrijven. In 1990 verscheen met Play Dead zijn eerste thriller, een jaar later gevolgd door Miracle Cure. Het grote succes kwam met een serie rond sportmakelaar en speurder Myron Bolitar en zijn beste vriend Windsor 'Win' Horne Lockwood III. Daarnaast bleef Coben ook stand-alone thrillers schrijven, waarbij Tell No One (vertaald als Niemand Vertellen) het begin was van zijn succes in Nederland. In 2006 is dit boek onder regie van Guillaume Canet verfilmd als Ne le dis à personne. Coben begon in 2011 met Lees verder op Wikipedia