Kiezen of delen
Jill Mansell
Nadia knows best
Amsterdam: Luitingh-Sijthoff, 2004
381 p.
90-245-4976-0

Nadia is een vrolijke twintiger, die al sinds haar tienertijd een relatie heeft met het knappe fotomodel Laurie. Voor de kost werkt ze in een tuincenter en woont nog bij haar vader, zussen en grootmoeder thuis. Soms kan het leven rare wendingen nemen; zo ook voor Nadia. Op een winteravond geraakt Nadia tijdens een sneeuwstorm ingesneeuwd en zit er niets anders op om de nacht door te brengen in een pub met de charmante Jay. Alhoewel ze samen een kamer delen, bijt Nadia op haar tanden en weerstaat aan Jay. Ze heeft immers haar Laurie. Al gauw krijgt ze spijt dat ze niet is ingegaan op Jays avances, want Laurie vertelt haar dat hij een scheve schaats heeft gereden in Hollywood. Ze verbreekt onmiddellijk hun relatie. Toevallig loopt Nadia een paar maanden later Jay tegen het lijf in de gallerie waar haar zus exposeert. En nog toevalliger heeft Jay een prima tuinaanlegger nodig. Nadia's hartje maakt een sprong en ze overtuigt Jay om haar aan te nemen. Tijdens het weinige contact dat ze heb…Lees verder
Het verhaal gaat over een gezin met 3 zussen, hun vader en diens moeder. Ze moeten allemaal keuzes maken in hun relatie. Nadia twijfelt tussen haar werkgever en haar ex. Haar zus Clare is erg egoïstisch en heeft problemen als ze zelf wordt afgewezen. De vader krijgt een relatie, maar durft niet aan zijn gevoel toe te geven. De jongste dochter voelt zich door iedereen afgewezen en is bang dat ze bij haar moeder moet wonen. Oma ten slotte wordt geconfronteerd met een geheim uit haar jeugd. Elke keuze blijkt gevolgen te hebben. Een modern, humoristisch verhaal dat met veel vaart verteld wordt en natuurlijk een happy-end heeft. Eerder verschenen 'Kapers op de kust', 'Geknipt voor Miranda', 'De boot gemist' en 'Millies flirt'. Paperback; vrij kleine druk.

Over Jill Mansell

Jill Mansell is een Brits schrijfster van chick literature. Haar boek Geluk in het spel bereikte in oktober 2004 nummer 1 van de Nederlandse boekenverkoop.

Voordat Jill Mansell fulltime besloot te gaan schrijven werkte zij jarenlang in een ziekenhuis in Bristol. Ze volgde een avondcursus in creatief schrijven en begon met de hand verhalen te schrijven, waarvan zij dacht dat het een goed boek zou worden. Drie van haar medecursisten en zijzelf zijn nu gepubliceerde schrijvers.

Ze woont in Bristol met haar man en kinderen.

• Fast Friends (nog niet vertaald) (1991)
  • Solo (Solo) (1992)