Girl, forgotten
Amsterdam: HarperCollins, 2022
414 p.
9789402710847 (hardback)

BOEKENBAL Meiklokje ontmoet snoeischaar

***()*

Vergeet Sara Linton even: Karin Slaughter heeft een nieuwe doortastende vrouwelijke hoofdpersoon bedacht bij wie de lezer op de schouders mag staan. Vier jaar geleden ontdekte Andrea Oliver in ‘Gespleten’ dat haar natuurlijke vader een moordzuchtige sekteleider is, en nu, in het nieuwe ‘Gewetenloos’, laat ze zich – zeer tegen de zin van Laura, haar moeder – inlijven door de United States Marshals Service, een dienst van de Amerikaanse federale politie. In haar eerste opdracht staat ze in voor de beveiliging van Esther Vaughn, een federale rechter – indertijd nog benoemd door Ronald Reagan – die met de dood bedreigd wordt. Die opdracht brengt Andrea naar een suf stadje aan de Amerikaanse westkust waar in 1982 Emily Vaughn, zeventien en zwanger, brutaal toegetakeld werd, en vervolgens voor dood achtergelaten in een vuilniscontainer. Ze werd nog twee maanden kunstmatig in leven gehouden, waardoor haar kindje ter wereld kon …Lees verder

Een spannende Karin Slaughter-thriller over moeders en dochters, en het verlies van een vader. Emily Vaughn heeft een geheim — een geheim dat haar op haar eindexamenfeest fataal wordt. Veertig jaar later is de moord nog altijd niet opgelost, maar dat staat op het punt te veranderen als rechercheur Andrea Oliver naar de stad komt. Ze is vastbesloten gerechtigheid voor Emily te vinden en de waarheid te achterhalen, voordat de moordenaar besluit ook háár het zwijgen op te leggen. 'Gewetenloos' is in een vloeiende stijl en met vaart geschreven.Karin Slaughter (Covington, 1971) is een internationaal bekende Amerikaanse thrillerschrijfster. Haar werk werd in meerdere landen uitgegeven en won verschillende prijzen. 'Pieces of Her' is tot Netflix-serie bewerkt en ook 'Valse getuige' en de 'Grant County'- en 'Will Trent'-reeks zijn in productie voor de televisie.

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Covington, 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Slaughter is geboren in een kleine stad in de Amerikaanse staat Georgia. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter Vervloekt geluk samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. Triptiek en Versplinterd zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers werden verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Yellow Bird…Lees verder op Wikipedia