De Amerikaanse Karin Slaughter behoeft in onze contreien nog weinig introductie. Razend populair is ze in het Nederlandse taalgebied, zodanig zelfs dat de Nederlandstalige editie van haar thrillers voor de Engelstalige verschijnt. Ook schoot meteen door naar de hoogste regionen van de boekenverkoop in Vlaanderen en Nederland. Terecht, want er zijn weinig schrijvers die een verhaal zo boeiend en meeslepend kunnen vertellen zoals Slaughter dat kan.In zijn we er getuige van hoe twee gemaskerde mannen een huis binnendringen en de bewoners neerschieten. Deze verzetten zich echter niet zonder slag of stoot en de indringers bekopen het met hun leven. Niet verwonderlijk, aangezien ze het huis van rechercheur Lena Adams en motoragent Jared Tolliver hadden uitgekozen. Inderdaad, Lena Adams duikt weer op nadat Slaughter een aantal boeken zonder haar heeft geschreven. En natuurlijk kruist haar pad al snel dat van dokter Sara Linton die door Tollivers moeder, Lintons ex-schoonmoeder, wordt opgebel…Lees verder
In Slaughters nieuwe thriller spelen de al uit vorige boeken bekende rechercheur Lena Adams, kinderarts en lijkschouwer Sara Linton en haar vriend Will Trent, speciaal agent in Georgia, de hoofdrollen. Will Trent is bezig met een gevaarlijke drugsgerelateerde undercoveroperatie en Sara’s stiefzoon Jared raakt ernstig gewond bij een schietpartij in zijn eigen huis. Sara houdt Jareds vriendin, rechercheur Lena, hiervoor verantwoordelijk. Lena’s vaak roekeloze manier van optreden in haar werk trekt moeilijkheden aan. Daarnaast raakt Sara ongewild betrokken bij Will’s undercoveropeatie. Slaugther heeft weer een bijzonder spannende thriller geschreven, met veel vaart en actie, zeer plastisch beschreven geweldscènes, een interessante plot en veel aandacht voor de moeizame privélevens van de goed neergezette hoofdpersonen. Kreeg drie sterren in VN’s Detective & Thrillergids en vier sterren bij Crimezone. www.karinslaughter.com. Vrij kleine druk.

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Covington, 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Slaughter is geboren in een kleine stad in de Amerikaanse staat Georgia. Ze heeft 21 romans geschreven, die meer dan 40 miljoen keer zijn verkocht en zijn gepubliceerd in 120 landen. Haar eerste roman, Blindsighted (2001), werd gepubliceerd in 27 talen en stond op de shortlist van de Crime Writers' Association's Dagger Award voor "Best Thriller Debut" van 2001.

Slaughter won in 2015 de CWA Ian Fleming Steel Dagger-prijs voor haar roman Cop Town. Ze is vooral bekend geworden door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks wordt genoemd. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks heeft Karin Slaughter Vervloekt geluk samengesteld en de Atlanta-reeks, Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks geschreven. In Vervloekt geluk schrijven Ame…Lees verder op Wikipedia