Als hun Roemeense reisgenote verdwijnt tijdens een wandeltocht door de wildernis van de Karpaten, moeten twee Nederlandse vrouwen op eigen houtje hun weg zien terug te vinden naar de bewoonde wereld.
Diepe gronden
Nicolet Steemers
Amsterdam: Volt, © 2023
287 p.
9789021436753 (paperback)

Een thriller over een onvoorspelbare tocht door de Roemeense wildernis. Als Laura na achttien jaar weer contact krijgt met haar Roemeense jeugdvriendin Gabi is ze opgetogen. Gabi nodigt haar uit in Roemenië om een paar dagen te wandelen in het ruige berggebied van de Karpaten. Ze heeft er geen bezwaar tegen als Martine, een vriendin van Laura, meereist. Op de tweede ochtend van de wandeling is Gabi ineens spoorloos verdwenen. Al snel blijkt dat Laura en Martine op eigen houtje de bewoonde wereld moeten zien te bereiken. Gaandeweg raken ze lelijk de weg kwijt, en niet alleen in letterlijke zin… ‘Diepe gronden’ is zeer toegankelijk en met gevoel voor suspense geschreven. Voor de lezers van Saskia Noort en Suzanne Vermeer.Nicolet Steemers (1958) schreef eerder onder meer de spannende romans 'Zachte heelmeesters' en ‘Tweedracht', en meerdere succesvolle audioseries voor Storytel.

Over Nicolet Steemers

Nicolet Steemers, Hengelo (Overijssel) is een Nederlandse schrijver.

Nicolet Steemers werd geboren in Hengelo en groeide op in Enschede. Na een studie klassieke gitaar aan het ArtEZ Conservatorium in Enschede belandde ze via de journalistiek in het schrijversvak. Tot 2013 werkte ze als freelance journalist voor de cultuurbijlage Uit de kunst van de Twentsche Courant Tubantia. Tevens schreef ze enkele jaren recensies, met name over cabaret, voor het dagblad De Gelderlander.

Ze schreef acht spannende romans en zes audioseries. Vertalingen van haar werk verschenen in acht landen, waaronder de Verenigde Staten, Zweden en Turkije.

• Diepe gronden (Singel uitgeverijen/Volt, 2023)
  • Buiten zinnen (Storytel audioserie, 2022)